Openingstijden

MA 09:00 – 18:00
DI 09:00 – 21:00
WO 09:00 – 18:00
DO 09:00 – 18:00
VR 08:30 – 18:00
ZA 08:30 – 13:00

Geen doorsnee kapsalon

‘Kijk naar je klant in de stoel’, dat is de les die Karin Peeters, eigenaresse van Tourmaline kappers in Waalre, haar team meegeeft. Het is niet alleen het team aan beste kappers dat deze kapsalon uniek maakt. Ook de drive om duurzaam te werken en de klant en haar behoefte echt te zien, zijn uniek te noemen.


‘We verdienen allemaal af en toe pure luxe. Dit is volgens onze overtuiging: tijd, kwaliteit en persoonlijke aandacht. Een bezoek aan de kapper is hiervoor het uitgesproken moment.’

Statement maken


‘Extreem ambitieus en zeer kritisch’, zo omschrijft Karin zichzelf. ‘Toen ik 15 jaar geleden Tourmaline oprichtte wist ik precies wat ik wilde: een zaak die anders was. Ik wilde een oase van rust creëren, met een uitmuntende service en een topteam aan haarexperts. Bovendien wilde ik duurzaam ondernemen, een statement maken.’

Dat is gelukt. Nu, 15 jaar later, staat Tourmaline kappers als een huis. Karin werkt met een jong, hecht team waarvan de meeste meiden al jaren – met plezier – voor haar werken. Deze salon is een plek waar jonge teamleden zich thuis voelen en de kans krijgen uit te groeien tot de beste versie van zichzelf. Dat is alleen gelukt door hen de mogelijkheid te geven continu te groeien én door perfectionistisch te zijn.

‘Perfectionisme is niet altijd de meest handige eigenschap, maar wel noodzakelijk om het beste uit mijn team te halen. Al moet ik mezelf af en toe wel afremmen hoor. Het liefste geef ik de hele dag door gas.’ Karin is niet in een hokje te plaatsen. Ze is all over the place, heeft humor en geen detail ontgaat haar; skills die haar als ondernemer typeren.

Groene kappers met gouden vingers


‘Ik wilde naast topkwaliteit, meer aandacht voor natuurlijke salonproducten. Waarom eet je wel gezond en biologisch, maar heb je geen aandacht voor datgene wat je op je lijf smeert? Daar wilde ik verandering in brengen.’ Voor Karin is duurzaam ondernemen belangrijk omdat we dat verschuldigd zijn aan onszelf, de mensen om ons heen en de wereld waarin we vandaag en morgen leven en werken. ‘Ook vindt de nieuwe generatie klanten en medewerkers maatschappelijk ondernemen belangrijk. Daar moet je gehoor aan geven.’

‘Wij kennen geen trends.’ 

Kappersdrempel


Als je bij Tourmaline in de kappersstoel neerstrijkt krijg je de aandacht die je verdient. Bij binnenkomst staat de salonmanager je op te wachten om je jas aan te nemen. Als je met een kop verse kruidenthee in de kappersstoel plaatsneemt, word je voorzien van deskundig advies. Door het stellen van de juiste vragen krijgt dit team jouw echte wens naar boven.

‘Onze haar- en kleurexperts bezitten naast zelfvertrouwen en kennis ook empathisch vermogen. Zij nemen de bekende ‘kappers’ drempel weg. Onze gasten kennen zichzelf, daar zijn we ons van bewust. Aan ons de taak die persoon ook te leren kennen. Je kapsel hoort een persoonlijke onderstreping van je identiteit te zijn. Daar zoeken wij naar.’

‘Tijd is ons kostbaarste bezit. Haast past niet in onze filosofie.’

Toermalijn

De naam Tourmaline komt van het mineraal Toermalijn; dat staat voor energie en transformatie. ‘Wij transformeren onze klanten in mooie en zelfbewuste personen en geven hen en hun haar nieuwe energie. Wij hebben dagelijks twee taken; onze service op topniveau houden en jou wat tijd voor jezelf geven. Tijd is ons kostbaarste bezit. Haast past niet in onze filosofie.’ Hierbij wordt aandacht gegeven aan de kleinste details. Een massagestoel bij de wastafel vanwaar je tv kijkt, ontspannende muziek, geurstokjes, gember- en kruidenthee of een kop koffie van versgemalen bonen terwijl je een boekje leest. De salon ademt rust.

‘Je mag hier alles zeggen of gewoon helemaal niets, wat jij wilt. Wij passen ons aan jouw gemoedstoestand aan.’

Zelfvertrouwen

De teamleden zijn geboren voor dit vak en dat merk je. De meiden worden continu getraind, vooral in knip- en kleurtechnieken. Maar ook advies geven en leren kijken naar je klant in de stoel zijn belangrijke lessen. ‘Wij kennen geen trends. Wij kijken naar de persoon en het haar en creëren een kapsel dat daarbij past.’ Bovendien wordt het team getraind op communicatie- en persoonlijk vlak. ‘Zelfverzekerde medewerkers zijn betere kappers.’

Alternatief prijsmodel

Tourmaline hanteert verschillende prijzen voor een knipbehandeling, waarbij de ervaringsjaren van de kapper bepalend zijn. Een kapper met vijftien jaar ervaring knipt net anders dan iemand met vijf jaar ervaring. Tourmaline kent zowel young professionals als  senior en top stylisten. Kortom, er is altijd wel een kapper die past bij jouw wens én budget.

Haarkleuring

De salon wordt tot ver buiten Waalre geroemd om haar specialiteit: haarkleuring. De master coloristen en highlight specialisten geven je gegarandeerd een kleuradvies dat jouw persoonlijkheid onderstreept. ‘De mogelijkheden aan haarkleuringen is hier legio en gebaseerd op natuurlijke grondstoffen. Beter voor je haar én de wereld.’

Voller haar

Ook dames die dromen van voller of langer haar kunnen hun hart ophalen. ‘Door middel van weave techniek – minuscule onzichtbare vlechtjes die je haar niet beschadigen – of tapes die extensions naadloos en onzichtbaar samenvoegen met het eigen haar en zeer comfortabel aanvoelen, loop je binnen een uur zelfverzekerd naar buiten. Met de haarbos van jouw dromen.

‘Wij geven je tijd én een kapsel als kroon op je persoonlijkheid.’